Ο Απειλούμενος κύκνος, ένα πολιτικό έργο που άφησε εποχή

Η ελαιογραφία σε καμβά είναι 144 εκατοστά σε ύψος και 171 εκατοστά σε πλάτος. Το θέμα της ζωγραφικής είναι ένας κύκνος ζωής που υπερασπίζεται τη φωλιά του εναντίον ενός σκύλου. Στο κάτω δεξί μέρος, η ζωγραφική υπογράφεται με το μονογράφημα “Α”.

Το 1800 όταν αγοράστηκε, η ζωγραφική ερμηνεύτηκε ως πολιτική αλληγορία του μεγάλου στρατιωτικού συνταξιούχου (ο ανώτατος αξιωματούχος της Ολλανδίας) Johan de Witt, που προστάτευε τη χώρα από τους εχθρούς της. Έχουν προστεθεί τρεις επιγραφές: οι λέξεις “de raad-pensionaris” (ο μεγάλος συνταξιούχος) ανάμεσα στα πόδια του κύκνου, οι λέξεις “de viand van de staat” (ο εχθρός του κράτους) πάνω από το κεφάλι του σκύλου στα αριστερά, και το όνομα “Holland” στο αυγό στα δεξιά.

Στη δεκαετία του 1790 ο πίνακας αυτός ήταν στη συλλογή του Jan Gildemeester και συμπεριλήφθηκε στον κατάλογο των έργων ζωγραφικής του 1800 (παραγγέλθηκε αλφαβητικά από τον καλλιτέχνη), αν και δεν συμπεριλήφθηκε στον 1794 ζωγραφικό πίνακα του Adriaan de Lelie της συλλογής γνωστής ως The Πινακοθήκη του Jan Gildemeester Jansz . Ο κατάλογος δηλώνει ότι είναι μια “αλληγορία του Raadpensionaris de Witt”. Η ζωγραφική αγοράστηκε από τον έμπορο τέχνης Cornelis Sebille Roos για 100 φιορίνια για την Nationale Konst-Gallery στη Χάγη, για λογαριασμό του σκηνοθέτη Αλέξανδρου Γκόγκελ. Είναι τεκμηριωμένη ως η πρώτη αγορά από το εν λόγω ίδρυμα.

Η ζωγραφική του Asselijn θεωρήθηκε ως μια παραπομπή στη δύσκολη θέση του διάσημου Ολλανδού πολιτικού Johan de Witt (1625-1672). Ήταν υπεύθυνος για την εξωτερική πολιτική και τα εμπορικά συμφέροντα της Ολλανδίας, της τότε κυριαρχικής επαρχίας των Κάτω Χωρών. Για να προστατεύσει τον τελευταίο, προσπάθησε διαρκώς για ειρήνη, ειδικά με μόνιμο ανταγωνιστή και εχθρό Αγγλία. Όταν η ζωγραφική αγοράστηκε , ερμηνεύτηκε έτσι ως πολιτική αλληγορία. Ο De Witt (του οποίου το σύμβολο της οικογένειας ήταν στην πραγματικότητα κύκνος) υπερασπίζεται τον αγαπητό του τόπο (Ολλανδία) ενάντια στον πλησιέστερο εχθρό του κράτους, τον αγγλικό σκύλο. Το Μουσείο Rijksmuseum είχε κατά κύριο λόγο εθνικιστική άποψη εκείνη την εποχή, οπότε η ζωγραφική του Asselijn ήταν ιδανική για τη συλλογή που ξεκίνησε πρόσφατα.
Μια μέρα, κάποιος συνειδητοποίησε ότι ο Asselijn θα μπορούσε να προκαλέσει τον ζωγραφισμό του για αυτό το προπαγανδιστικό μήνυμα, για τον απλό λόγο ότι πέθανε το 1652, ένα χρόνο πριν ο De Witt ξεκινήσει την καριέρα του. Η έρευνα σύντομα αποκάλυψε ότι οι επιγραφές προστέθηκαν πράγματι αργότερα, αλλά από ποιον παραμένει ένα μυστήριο.

Οι ιστορικοί τέχνης έχουν υποθέσει ότι το λευκό κείμενο που ζωγραφίστηκε πάνω στη ζωγραφική έγινε κατά τη διάρκεια του Witten-Oorlog . Η ζωγραφική αγοράστηκε για τη Nationale Konst-Gallery στη Χάγη το 1800 με βάση την αλληγορική αναφορά της που εν τέλει ήταν μάλλον φιάσκο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *