Οι Πραγματικά Σημαντικές Στιγμές των Όσκαρς 2022

Philippe Rousselet, Fabrice Gianfermi and Patrick Wachsberger win the Oscar for Best Picture for "CODA".

Τα ξημερώματα της 28ης Μαρτίου ολοκληρώθηκε η 94η τελετή των βραβείων ‘Οσκαρ. Βέβαια, όπως είναι σε όλους γνωστό, η φετινή απονομή σημαδεύτηκε από ένα απρόσμενο γεγονός, το χαστούκι του Γουίλ Σμιθ στον Κρις Ροκ. Το εν λόγω χαστούκι προκάλεσε πλήθος σχολίων και αντιδράσεων και αποτελεί το κύριο θέμα συζήτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα τελευταία 24ωρα. Η ηγεσία της Ακαδημίας δήλωσε «αναστατωμένη και εξοργισμένη» για τη διαμάχη ανάμεσα στους δύο άνδρες και για τον τρόπο με τον οποίο «επισκίασε» μια γιορτή της κοινότητας του κινηματογράφου. Θα πρέπει να συμφωνήσουμε με την Ακαδημία καθώς η βία δεν αποτελεί λύση σε οποιαδήποτε διαμάχη και πολύ περισσότερο γιατί η στιγμή επισκίασε μία βραδιά γεμάτη από πραγματικά σημαντικές στιγμές για τον θεσμό του κινηματογράφου. Αυτές τις στιγμές θα σας παρουσίασουμε στην προσπάθεια μας να ρίξουμε λίγο παραπάνω φως στην διαφορετικότητα και στην ομορφιά της όπως παρουσιάζεται μέσα από τον κινηματογραφικό φακό αντί να εστιάζουμε στην διχόνοια, τον σεξισμό και την τοξική αρρενωπότητα.

Για πρώτη φορά τα Όσκαρ είχαν 3 γυναίκες παρουσιάστριες

Η μεγάλη είδηση, λοιπόν, είναι πως φέτος τα Όσκαρ είχαν παρουσιαστές, κάτι που είχε να συμβεί από το 2018. Και μάλιστα 3 γυναίκες παρουσιάστριες. Η Έιμι Σούμερ, η Γουάντα Σάικς και η Ρετζίνα Χολ έκλεψαν την παράσταση. Το τρίο καυτηρίασε τον σεξισμό και τις διακρίσεις στο Χόλιγουντ σημειώνοντας ανάμεσα στα άλλα ότι ο λόγος που τις προσέλαβαν είναι γιατί οι αμοιβές όλων μαζί σίγουρα είναι λιγότερες από ενός άνδρα.

Η Σάικς είπε μεταξύ άλλων «για εσάς στη Φλόριντα, πρόκειται να έχουμε μια πολύ γκέι βραδιά, γκέι, γκέι, γκέι» στιλιτεύοντας το γεγονός πως στη Φλόριντα απαγορεύτηκε για νόμου να συζητιούνται ζητήματα ΛΟΑΤΚΙ στο σχολείο. Η Χολ είπε ότι είναι πολύ χαρούμενη που εκπροσωπεί τις μαύρες γυναίκες για να της απαντήσει η Σούμερ πως «και εγώ χαίρομαι που εκπροσωπώ τις αφόρητες λευκές γυναίκες που καλούν την αστυνομία μόλις ακουστεί η μουσική λίγο πιο δυνατά».

Αστειεύτηκαν επίσης για ένα άλλο αγαπημένο θέμα του Χόλυγουντ: τις συντρόφους του Λεονάρντο Ντι Κάπριο λέγοντας πως είναι ακτιβιστής για το περιβάλλον επειδή «θέλει να αφήσει έναν πιο καθαρό και πράσινο πλανήτη για τις κοπέλες του». Όσον αφορά για την εκπροσώπηση των γυναικών στα φιλμ σημείωσαν «έπειτα από χρόνια που το Χόλυγουντ αγνοεί τις γυναίκες, επιτέλους έχουμε μια ταινία για τις αδερφές Γουίλιαμς… ή καλύτερα τον μπαμπά τους».

Μπορεί το χιούμορ τους να μη σπάει κόκαλα όπως του θρυλικού Ρίκι Ζερβάι στις Χρυσές Σφαίρες, ωστόσο έκαναν πολύ καλή δουλειά και έδειξαν ότι τα Όσκαρ είναι καλύτερα με παρουσιαστή.

Το πρώτο Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας που καταλήγει σε χέρια πλατφόρμας live streaming

Σε θρίαμβο για το CODA εξελίχθηκε η 94η απονομή των βραβείων Όσκαρ, με την ταινία της Σιάν Χέντερ να κατακτά το αγαλματίδιο της καλύτερης ταινίας της χρονιάς. Η ταινία που ξεκίνησε από το φεστιβάλ Sundance έφτασε μέχρι την κορυφή της Ακαδημίας Κινηματογράφου, κερδίζοντας και στις τρεις κατηγορίες όπου ήταν υποψήφια (Καλύτερη Ταινία, Διασκευασμένο Σενάριο, Β’ Ανδρικός Ρόλος) και ολοκλήρωσε μια από τις μεγαλύτερες ανατροπές στην ιστορία των Όσκαρ. Η επιτυχία του χαμηλού μπάτζετ φιλμ, αγγλόφωνης διασκευής της γαλλικής επιτυχημένης ταινίας «La Famille Bélier», αποτέλεσε ταυτόχρονα και μία νίκη για την Apple TV+, την πρώτη πλατφόρμα streaming που κατακτά Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας (και επικρατεί του Netflix στον άτυπο αγώνα δρόμου με τον οποίο είχαν αναλωθεί όλες οι πλατφόρμες streaming τα τελευταία χρόνια).

Το CODA είναι, επίσης, η πρώτη ταινία με πλειοψηφία πρωταγωνιστών ανθρώπους με προβλήματα ακοής που κερδίζει Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας – πρωτοπόρος ήταν η Μάρλι Μάτλιν, που είχε κερδίσει το 1987 Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου για τα “Παιδιά Ενός Κατώτερου Θεού”.

Η Τζέιν Κάμπιον είναι η τρίτη γυναίκα στην ιστορία του θεσμού που λαμβάνει το Όσκαρ Σκηνοθεσίας

Η Τζέιν Κάμπιον έγινε έτσι μόλις η τρίτη γυναίκα που έλαβε το χρυσό αγαλματίδιο, έναν χρόνο μόλις μετά την Κλόι Τζάο. Χαρακτηριστικό το γεγονός ότι η Νεοζηλανδή σκηνοθέτης ήταν αντιμέτωπη με 4 άνδρες σκηνοθέτες, ανάμεσα τους ο Κένεθ Μπράνα και ο Στίβεν Σπίλμπεργκ.

“Θα ήθελα να στείλω την τεράστια αγάπη μου στους υπόλοιπους σκηνοθέτες της κατηγορίας. Είστε όλοι τόσο εξωφρενικά ταλαντούχοι, που εδώ πάνω θα μπορούσε να είναι οποιοσδήποτε άλλος. Αγαπώ πολύ τη σκηνοθεσία, γιατί μου επιτρέπει να σκάβω βαθιά στις ιστορίες των ανθρώπων. Αυτή η δουλειά, που απαιτεί να αναδεικνύεις έναν ολόκληρο κόσμο, μπορεί να σε πνίξει. Είναι όμως γλυκιά διαδικασία, γιατί δεν είσαι μόνος σου. Στην ‘Εξουσία του Σκύλου’ δούλεψα με ηθοποιούς που πλέον τους αποκαλώ φίλους… Σ’ ευχαριστώ Ακαδημία. Αυτή είναι η μεγαλύτερη τιμή της ζωής μου” 

Η πρωτοπόρος στη συγκεκριμένη κατηγορία ήταν η Κάθριν Μπίγκελοου, που είχε βραβευτεί για το πολεμικό δράμα The Hurt Locker το 2010. Η Κάμπιον έχει ήδη λάβει το 1994 Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου για τα «Μαθήματα Πιάνου».

Η Αριάνα Ντε Μπόουζ είναι η πρώτη ανοιχτά queer Aφροαμερικανή γυναίκα που βραβεύεται από την Ακαδημία

Μεγάλη νικήτρια αναδείχθηκε η Αριάνα Ντε Μπόουζ για το ριμέικ του «West Side Story». Κατά την ομιλία της τόνισε ότι γράφεται ιστορία με αυτό το Όσκαρ, αφού πρόκειται για την πρώτη βράβευση μίας ανοιχτά queer Αφροαμερικανής γυναίκας. Ταυτόχρονα είναι η πρώτη Αφρολατίνα που λαμβάνει το χρυσό αγαλματίδιο. Όπως είχε δηλώσει τον Νοέμβριο του 2021 «είμαι η Αμερική, είμαι μέλος σχεδόν κάθε περιθωριοποιημένης κοινότητας» στις ΗΠΑ.

Η 31χρονη ηθοποιός διαδέχθηκε έτσι τη θρυλική Ρίτα Μορένο, που κατάγεται όπως εκείνη από το Πουέρτο Ρίκο και είχε κερδίσει το 1962 το ίδιο βραβείο, στην πρώτη εκδοχή του φιλμ! «Σου είμαι τόσο ευγνώμων, η Ανίτα σου άνοιξε τον δρόμο σε χιλιάδες Ανίτες όπως εγώ», είπε στην 90χρονη σταρ, που την επευφημούσε μαζί με το υπόλοιπο κοινό στην αίθουσα.

https://twitter.com/ArianaDeBose/status/1508596783819247616

Ο Τρόι Κότσουρ είναι ο πρώτος κωφός ηθοποιός που βραβεύεται με Όσκαρ

Μία από τις πιο συγκλονιστικές, πιο ανατριχιαστικές στιγμές στην ιστορία του θεσμού των Όσκαρ μας χάρισε η απονομή του βραβείου Β’ Ανδρικού Ρόλου. Και αυτό διότι νικητής αναδείχθηκε ο κωφάλαλος Τρόι Κότσουρ για την ταινία «Coda». Ο 53χρονος καλλιτέχνης θα μείνει στην ιστορία ως ο πρώτος κωφός ηθοποιός που βραβεύτηκε από την Aμερικανική Aκαδημία Kινηματογράφου για την ερμηνεία του, με χιούμορ, λεπτότητα και ευαισθησία, στον ρόλο του αφόρητα γκρινιάρη πατέρα, που μολαταύτα λατρεύει την οικογένειά του.

Ο Τρόι Κότσουρ, ο οποίος αφιέρωσε τη νίκη του στην «κοινότητα των κωφών και των ανθρώπων με αναπηρία», επευφημήθηκε στη νοηματική από πολλούς προσκεκλημένους πηγαίνοντας να παραλάβει το χρυσό αγαλματίδιο.

O μουσουλμάνος Ριζ Άχμεντ συνεχίζει να γράφει ιστορία στα Όσκαρ μιλώντας για το φασισμό και την ξενοφοβία στην μικρού μήκους ταινία “Τhe Long Goodbye”

Ο Ριζ Άχμεντ στην ταινία μικρού μήκους του μιλά για την ταυτότητα και την εμπειρία των Βρετανών παιδιών που έχουν καταγωγή από το Πακιστάν. Μαζί με τον Ανέιλ Καρία έγραψαν και σκηνοθέτησαν το short film “The Long Goodbye” που κυκλοφόρησε το Μάρτιο του 2020 και μιλά για την άνοδο της ακροδεξιάς μετά το Brexit, τη ρητορική κατά της μετανάστευσης και το μίσος για τους πρόσφυγες (αυτούς με το «λάθος» χρώμα δέρματος). Η υπόθεση είναι βγαλμένη από τη ζωή κάθε οικογένειας πακιστανικής καταγωγής στην Αγγλία. Κάπου σε προάστια του Λονδίνου (άχρονο, θα μπορούσε να είναι στο απάνθρωπο μέλλον ή σε ένα ανατριχιαστικό παρόν) μια οικογένεια ετοιμάζεται για μια γιορτή με αφορμή ένα γάμο. Είναι μια μεγάλη χαρούμενη και δεμένη οικογένεια. Μέχρι που η βία τους χτύπα την πόρτα. Μαυροντυμένοι, λευκοί, σωματώδεις άνδρες με όπλα εισβάλουν στο σπίτι τους και, με άτυπο βοηθό τους την αστυνομία, τους βρίζουν, τους απαγάγουν, τους σκοτώνουν. Τους μισούν.

Η κορύφωση έρχεται με τον μονόλογο/ραπ του Άχμεντ. Με τις ρίμες του μιλά για τον καθημερινό εφιάλτη των περιθωριοποιημένων κοινοτήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο αλλά κι αλλού. Ουσιαστικά ο Ριζ Άχμεντ έφτιαξε σε 11 κυνικά λεπτά τον χειρότερο του εφιάλτη. Κάτι που πίστευε ότι μπορεί να συμβεί στη ζωή του. Γι αυτό είναι συγκλονιστικό και ποιητικό ταυτόχρονα. Στον ευχαριστήριο λόγο του, είπε χαρακτηριστικά: «Σε τόσο διχασμένους καιρούς, πιστεύουμε ότι ο ρόλος της ιστορίας είναι να μας υπενθυμίζει ότι δεν υπάρχουν «εμείς» και «αυτοί». Αλλά υπάρχει μόνο το «εμείς». Αυτό το βραβείο είναι για όλους όσοι νιώθουν ότι δεν ανήκουν. Δεν είσαι μόνος».

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την ταινία στο κανάλι του στο Youtube:

Ένας φόρος τιμής αποδόθηκε στην πρώτη γυναίκα που έβαλε καλάθι στους Ολυμπιακούς Αγώνες με το Όσκαρ στο ντοκιμαντέρ The Queen of Basketball

Η Βασίλισσα του Μπάσκετ» είναι το ντοκιμαντέρ που χάρισε στον Ben Proudfoot το δεύτερο Όσκαρ του μέσα σε δύο χρόνια. Ο σκηνοθέτης του μικρού ντοκιμαντέρ “The Queen of Basketball”, με εκτελεστικούς παραγωγούς τον θρύλο του μπάσκετ Shaquille O’Neal και τον τρεις φορές πρωταθλητής του NBA Stephen Curry. Η ταινία αφηγείται την ιστορία της Lusia “Lucy” Harris, η οποία ήταν σούπερ σταρ του μπάσκετ.

Η Χάρις ως η μοναδική μαύρη παίκτρια στο κολεγιακό πρωτάθλημα στα 70’s βοήθησε το Delta State να κατακτήσει τρία σερί πρωταθλήματα. Η Λούσι ήταν ακόμη στην πρώτη ολυμπιακή ομάδα μπάσκετ των ΗΠΑ. Ήταν η πρώτη γυναίκα που σκόραρε καλάθι στους Ολυμπιακούς αγώνες και βοήθησς τις ΗΠΑ να πάρουν το ασημένιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Μόντρεαλ το 1976. Το 1977, ήταν η πρώτη γυναίκα που επιλέχτηκε επίσημα από το ΝΒΑ (από τους Τζαζ) αλλά εκείνη απέρριψε την προσφορά λόγω της εγκυμοσύνης της. Ο Shaquille O’Neal και ο Stephen Curry έχουν δηλώσει ότι τα επιτεύγματα της Lucy αξίζουν να αναγνωριστούν, καθώς ήταν η πρωτοπόρος του μπάσκετ γυναικών.

«Αυτή ήταν η πιο κοινή αντίδραση στην ταινία μας όταν οι άνθρωποι λένε, “Πώς και δεν το ξέρω αυτό; Πώς και δεν είχα ακούσει ποτέ για τη Λούσι Χάρις;” Ακόμη και ιστορικοί του μπάσκετ», είπε ο Ben Proudfoot. “Αυτή ήταν η απάντηση του Shaq. Είπε: “Θεωρώ τον εαυτό μου ιστορικό του μπάσκετ και δεν είχα ακούσει ποτέ για τη Lucy Harris”. Αυτή είναι λοιπόν η αποστολή μας ως κινηματογραφική ομάδα.”

Στο ντοκιμαντέρ μιλάει η ίδια η “Βασίλισσα”. Τα γυρίσματα έγιναν πέρσι το 2021 και η Lucy πέθανε τον Γενάρη του 2022 σε ηλικία 66 ετών. Έτσι το Όσκαρ αποτελεί έναν φόρο τιμής για μία σπουδαία γυναίκα και παίκτρια.

Η συμπεριφορά της Lady Gaga απέναντι στην Liza Minelli ήταν η πιο όμορφη και ανθρώπινη στιγμή της βραδιάς

Εκτός από την στιγμή που ο Τρόι Κότσουρ έγινε ο πρώτος κωφός ηθοποιός που κέρδισε Όσκαρ, συγκίνηση προκάλεσε και η συμπεριφορά της Lady Gaga προς την Λάιζα Μινέλι. Πιο συγκεκριμένα, οι δύο μεγάλες, για την εποχή τους η κάθε μια, σταρ, ανέβηκαν στη σκηνή για να απονείμουν το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας στο CODA. Η 36χρονη Gaga παρότι έμεινε εκτός υποψηφιοτήτων για την ερμηνεία της στον ταινία «Ο Οίκος Gucci» δεν έδειξε να πτοείται και ντυμένη με ένα υπέροχο σμόκιν, συνόδεψε την Λάιζα Μινέλι στη σκηνή με το κοινό να χειροκροτεί ολόθερμα. Η Μινέλι, σε μία σπάνια πλέον δημόσια εμφάνιση λόγω πολλαπλών προβλημάτων υγείας που την ταλαιπωρούν χρόνια, και παρότι καθόταν σε αναπηρική καρέκλα, ήταν λαμπερή στο πρόσωπο και χαμογελαστή & είχε την τρυφερή υποστήριξη και στοργή της Lady Gaga που της κρατούσε συνεχώς το χέρι και της έλεγε «Το βλέπεις αυτό; Ο κόσμος σε αγαπάει». Η Μινέλι που έχει θριαμβεύσει σε όλα τα κορυφαία βραβεία του Χόλυγουντ έμοιαζε να τα έχει λίγο χαμένα αλλά όλα πήγαν μία χαρά με την στήριξη και καθοδήγηση της Lady Gaga. «Ξέρετε πόσο αγαπώ να δουλεύω με θρύλους και είναι πραγματικά τιμή μου να παρουσιάζω το τελικό βραβείο της βραδιάς των Όσκαρ με μία αληθινή θρύλο της βιομηχανίας του θεάματοςη οποία γιορτάζει την 50η επέτειο του Καμπαρέ, την βραβευμένη με Όσκαρ Λάιζα Μινέλι» είπε η Gaga, κάνοντας το κοινό να τις αποθεώνει.

Η Gaga δεν είχε παρά τυπικές σχέσεις με τη Μινέλι, την οποία όμως είχε την τύχη να γνωρίσει καλύτερα κατά την διάρκεια της 94ης απονομής. Όπως διαβάσαμε στο σάιτ του People, η ίδια η Lady Gaga ζήτησε να είναι η Liza Minnelli μαζί της και να παρουσιάσουν το βραβείο και φυσικό ήταν η Ακαδημία των Όσκαρ να συμφωνήσει.

Κατά την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων η Gaga απευθυνόμενη στη Μινέλι, η οποία ήταν φανερά συγχυσμένη με τα χαρτιά που κρατούσε στα χέρια της, της είπε “I got you” της είπε η τραγουδίστρια δείχνοντας πρώτα απ’ όλα σεβασμό και ευγένεια στο πρόσωπο της μεγάλης ηθοποιού που της απάντησε, “I know, thank you” με ένα χαμόγελο.

Όταν ήρθε η ώρα για το ζευγάρι να ανακοινώσει τους νικητές, η Gaga έλεγξε ότι η Liza ήταν έτοιμη προτού της ανοίξει το φάκελο και την αφήσει να ανακοινώσει μόνη της τη νίκη της CODA. To κοινό που παρακολουθούσε την τελετή εντυπωσιάστηκε από τον διακριτικό τρόπο που η Gaga υποστήριξε τη Liza καθ’ όλη τη διάρκεια της παρουσίας της στη σκηνή. Έσπευσαν να την επαινέσουν επειδή δεν ήταν υποτιμητική, ενώ ταυτόχρονα καθοδηγούσε τον θρύλο του Χόλιγουντ και προχωρούσε με δεξιοτεχνία προς την ανακοίνωση του αποτελέσματος και ένα πολύ όμορφο τέλος για την 94η τελετή.

Γιατί τελικά αυτές τις στιγμές αξίζει να θυμόμαστε από κάθε απονομή των Όσκαρ.


Πηγές:

iefimerida.grΌσκαρ 2022: Έκανε την έκπληξη το «CODA», σε Γουίλ Σμιθ και Τζέσικα Τσάστεϊν τα βραβεία Α’ Ανδρικού και Γυναικείου Ρόλου – iefimerida.gr

https://provocateur.gr/out-about/24125/oloi-tha-eprepe-na-miloyn-gia-ta-11-pio-shmantika-lepta-twn-oskar-oxi-gia-to-xastoyki-twn-kakomathhmenwn-star

https://www.thetoc.gr/people-style/article/oskar-2022-i-lamperi-94i-aponomi-mesa-apo-20-klik—poioi-efugan-me-xruso-agalmatidio—sarose-to-coda/

https://www.womantoc.gr/celebrities/article/oskar-2022-oi-treis-anatreptikes-parousiastries-ton-oskar-kai-ta-karfia-tous

https://www.thebest.gr/article/659325-magiki-i-stigmi-pou-i-laiza-mineli-me-ti-boitheia-tis-lady-gaga-aniggeile-to-oskar-kaluteris-tainias

https://www.kathimerini.gr/culture/cinema/561785356/oskar-2022-exorgismeni-i-akadimia-me-ton-goyil-smith-i-epistoli-poy-esteile-sta-meli-tis/

https://www.skalatimes.com/2022/03/12/the-queen-of-basketball/

cyprusbasket.net/portal/oi-sakil-kai-kari-perasan-kai-sto-pantheon-ton-vraveion-oscar-vids/

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *