Το τέκνο του Θεού, ένα αυτοβιογραφικό έργο του Γκωγκέν

Το τέκνο του Θεού ((Τe tamari no atua) φιλοτεχνήθηκε από τον Πωλ Γκωγκέν περίπου το 1896. Λίγα χρόνια νωρίτερα ο ζωγράφος είχε μεταναστεύσει από την πόλη του φωτός στην Ταϊτή, στην πρωτεύουσα Παπεέτε. Στον πίνακα απεικονίζεται μια νέα γυναίκα από την Ταϊτή, ξαπλωμένη σε ένα περίτεχνο κρεβάτι, εξαντλημένη από τον τοκετό. Δίπλα της μια συμπατριώτισσα της κρατά στην αγκαλιά της το νεογέννητο μωρό κι ένας φτερωτός νέος παρίσταται στη σκηνή. Η μητέρα και το βρέφος που έχουν φωτοστέφανο, ο άγγελος, τα οικόσιτα ζώα που απεικονίζονται στο βάθος της σύνθεσης και ο ίδιος ο τίτλος του πίνακα που αναγράφεται στην αριστερή γωνία του πίνακα παραπέμπουν στην εικονογραφική παράδοση της Γέννησης του Χριστού. Στην πραγματικότητα όμως πρόκειται για έναν καθαρά αυτοιογραφικό πίνακα.

Αποτέλεσμα εικόνας για tehura gauguin
Η νεαρή Tehura

Ανάμεσα στις γυναίκες με τις οποίες σύναψε σχέση ο ζωγράφος ήταν και η 14χρονη Tehura. Oι Ευρωπαίοι άντρες, κάτοικοι της Ταϊτής, πολιορκούνταν συχνά από τις οικογένειες ιθαγενών ανήλικων κοριτσιών, τα οποία τους προσέφεραν ως παλλακίδες, με σκοπό τη γέννηση παιδιών μιγάδων, πολύ επιθυμητών στις πολυνησιακές κοινωνίες.

Αποτέλεσμα εικόνας για το παιδι του θεου γκωγκέν

Η άποψη των βιογράφων για την Tehura δεν ήταν και οι καλύερες. O Bengt Danielson αναφέρει ότι η κοπέλα ήταν ατιμέλητη, νωθρή και αμφιβόλου ηθικής, ενώ ο Somerset Maugham έγραψε για την ίδια πως κατά τη διάρκεια της έρευνας μόνο όταν της έδωσε χρήματα η ίδια αποκάλυψε πράγματα για τη ζωή του ζωγράφου. Η νεαρή κοπέλα έζησε λίγα χρόνια μαζί με τον Γκωγκέν και απέκτησε μαζί του δυο παιδιά, εκ των οποίων το ένα γεννήθηκε νεκρό. Αυτή τη στιγμή πιστεύεται πως απεικόνισε στη σκοτεινή, μυστηριώδη σύνθεσή του.

Σχετική εικόνα
Αυτοπροσωπογραφία του Πωλ Γκωγκέν με φωτοστέφανο

Με τον τίτλο “Το τέκνο του Θεού” αναφερόταν πιθανώς στο δικό του παιδί. Πολλές φορές στη ζωή του ο Γκωγκέν απεικόνισε τον εαυτό του δίπλα στο Χριστό, με φωτοστέφανο στο κεφάλι ή έδωσε στον Ιησού χαρακτηριστικά του δικού του προσώπου. Εκτός από την επιβεβαιωμένη μεγαλομανία του, ωστόσο, τα Χριστούγεννα ήταν μια γιορτή με τη μεγαλύτερη σπουδαιότητα στη ζωή του. Τα Χριστούγγενα του 1877 απέκτησε την αγαπημένη του κόρη, Aline, ενώ τα επόμενα του 1888, μετά τη φιλονικία τους, ο Βαν Γκογκ ακρωτηρίασε το αυτί του. Βέβια στο παραπάνω έργο,ξεπέρασε τον εαυτό του και ταυτίστηκε με το Θεό.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *